28.03.12

superkangelased

Käisime Margise ja Lauriga Dazai Osamu haual ja õhtul läksime vaatama üht 1949. aasta filmi, mis tema viimasest poolikust kirjatükist inspireeritud. (Guddobai ehk Goodbye) Ma ei tea Dazaist eriti (peale tema lugematute tragikoomiliste enekakatsete ja kivide katusele loopimise, mis pole ju tegelikult olulised) aga Margis ja Lauri teavad, sest Margis on teda eesti keelde tõlkinud ja Lauri on teadjalane.
Aga ma tuhnisin just paar päeva tagasi prügikasti juurde pandud raamatuvirnas ja leidsin Dazai "Ningen shikkaku" ehk "No longer human" ehk "Inimeseks kõlbmatu" Margise tõlkes. Panin selle oma käekotikesse, see mahtus täpselt.
Nii et kui neil kahel tekkis plaan Dazai jälgedele minna, siis mulle tundus, et raamat prügikasti kõrval on taevane märk, et ma pean kaasa jõlkuma.

See selleks, aga Lauri rääkis, et Jaapanis on üks superkangelane (kellest ma polnud veel kuulnud). Tema nimi on Reipuman ehk Rapeman ja ta toob maailma õiglust pahade naiste vägistamise kaudu. Seepeale tuli meelde Jaapani absoluutne lemmik-superkangelane Anpanman ehk Oamoosisaiamees. Anpanman on lege. Jaapani lapsed õpivad enne ütlema "Anpanman" kui "issi".
Ja me arutasime, et keegi võiks ülikoolis läbi viia seminarisarja pealkirjaga "Jaapani superkangelased", mis algaks Oamoosisaiamehega ja lõpeks Vägistajamehega ja oi mis kõik seal vahel võivad olla...


Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar