21.03.13

prillid

Sho ema ütles: kas sul päikseprille pole vaja? 
Mina: ei ole, mul on ühed.
Tema: aga selles poes, kuhu mul asja on, saab tänaste-homsete ostude eest hulgaliselt punkte kliendikaardile. 

Mõtlesin ja tuli pähe, et kuigi mulle mu Indiast ostetud päikseprillid meeldivad, siis miskipärast pärast päikeselist päeva silmad õhtuti ikka kipitavad, nagu ma polekski neid kandnud. 
Mul on päikesega alati mingi jama, nii et see pole üldse naljaasi.

No ja siis läksime prillipoodi päikseprille vaatama.
Ükski ei sobinud. 

Aga seal oli see noormees-müügimees, selline kõva häälega pikk poiss, hästi lühinägelik, seda oli kohe pilgust näha. 
Ta oli Sho emale juba hiljuti prillid müünud ja enne seda veel ühed... 

See poiss ütles: aga tegelikult võib tavalise prilliraami sisse panna päikseprillid. 

Mul oli koguaeg pissihäda, nii et ma tahtsin pigem vetsu minna kui prille valida, aga see poiss oli nii veenev... 
Sho ema ütles: Tal (mul) on silmad heledad ja päikese suhtes õudsemalt tundlikud...
Ahaa, ütles lühinägeliku pilguga poiss, tõsi-tõsi põhjapoolsete rahvastega on lood nii ja naa  - ta rääkis hullu silmaspetsialisti juttu. 
Oodake ma toon teile midagi proovida.

Ta tuli tagasi mingite klaasidega: proovige läbi nende vaadata. Need peaks teie silmadele ideaalsed olema. 
Vaatasin ja see maailm mis minule avanes, see oli lihtsalt nii palju parem....

Aga proovige neid klaase, ütles poiss nüüd, proovige neid ja neid korraga. 

Ja see maailm oli veel imelisem. 

Ehk teeme siin kohe silmadele kontrolli? küsis poiss.
Kui nõustusin, küsis, kas mul silmadega veel mingeid muresid on.

Ütlesin: kõik naeravad mu üle, kui seda väidan, aga ikkagi - mulle tundub, et ma kasutan ainult üht silma.

Poiss tegi mu silmade ja ajupoolkeradega pööraseid katseid, mis kestsid terve igaviku ja väsitasid. Ja ma tahtsin pissile.
Aga tõepoolest, ütles ta, teie vasak silm on lihtsalt nii palju tugevam, et kuigi parem pole kehv, siis kasutate ikkagi vasakut peamiselt.
Proovige seda ja seda klaasi - ta pakkus uued klaasid nüüd, mis silmi tasakaalustama pidid. 
Vaatasin - täiuslik!

Siis tuli valida raamid... ükski ei sobinud (sest need disainitud jaapanlase näotüübile, pakkus Sho ema), aga kui ühed Taani prillid ette panin, siis Sho ema ütles: nüüüd sa näed välja, nagu välismaalane!

Need valisin välja. 

Nüüd on mul viimaks prillid. Neil on see ja see ja see klaas ja see. Ma ei teagi, on nad päikseprillid või niisama prillid, aga nad peaks sobima nii päiksega õues kui arvutiga toas kui raamatuga kusiganes. Klaasid pole miinused ega plussid ega miskit, vaid lihtsalt sellised, mis teevad vaatamise heaks. 

Järgmisel nädalal saan kätte. Olen nii põnevil. Kui miski muu ei tee, siis prillid teevad küll targaks. 


2 kommentaari:

  1. nii äge! jaapani ime :)

    muidugi parema või vasaku poole rohkem kasutamisest võib igast huvitavat teooriat arendada...

    VastaKustuta
  2. Jaa,ma olen ülimalt vasak. Silm ja käsi ja jalg ja kõrv ka vist. Kuigi mõnd asja teen parema käega, nt püüan või viskan.

    VastaKustuta